Promocje bankowe

Handel to pojęcie bardzo szerokie. Dotyka wielu dziedzin, również tych mniej oczywistych, jak np. bankowość. Dlatego warto zwrócić uwagę co dla kogo jest produktem i jakie chwyty marketingowego stosuje podmiot chcąc przyciągnąć klientów. Sektor szeroko pojętego obrotu pieniężnego korzysta przede wszystkim z narzędzia promocji. Czym więc charakteryzuje się promocja bankowa, jak funkcjonuje i czy można na niej skorzystać?
money

Mechanizm działania

Schemat funkcyjny promocji bankowej jest bardzo prosty. Instytucja finansowa w zamian za skorzystanie i spełnienie kliku wytycznych oferuje klientowi bonifikatę. Może to być drobiazg np. gadżet lub premia pieniężna, w każdym razie jest to swoistego rodzaju nagroda. Dla banku to długoterminowa inwestycja w lojalność osób korzystających z usług banku, a dla klienta szansa na wykorzystanie możliwości dodatkowego zysku.
Przykładowo: klient zakłada konto – spełnia wymóg ilości operacji bankowych w miesiącu – i otrzymuje bonifikatę. Ten uproszczony schemat w sposób ogólny wyjaśnia jak działa promocja banku, jednak diabeł tkwi w szczegółach. Decydując się na jakąkolwiek usługę konieczne jest dokładne zapoznanie się z warunkami umowy, tak aby móc realnie zarobić.

Motywacja banku

Zdarza się, że klienci podchodzą do tematu nagród sceptycznie. W końcu z jakiego powodu instytucja finansowa miałaby rozdawać coś za darmo? Zwyczajna ludzka natura podpowiada nam, że musi tkwić w tym jakiś haczyk. Nic bardziej mylnego. Bywa, że promocja bezpośrednia to dla banku czysty zysk. Jeżeli spojrzeć na te kwestie od strony finansowej, to już przy pierwszym obrachunku widać jakie oszczędności powoduje. Marketing to obowiązek, więc koszty w tym zakresie są nieuniknione. Jednak na polu reklamy można zoptymalizować koszty zwiększając korzyści. Tym właśnie jest promocja bezpośrednia dla banku. Klasyczna i najczęściej spotykana forma reklamy to spot telewizyjny, koszt przyciągnięcia klienta tym sposobem szacuje się na około 700zł, i to tylko za pozyskanie jedynej pary oczu. Nie trudno więc zauważyć, że kilkaset złotych przeznaczonych na bonifikatę na klienta to nie tylko mniejszy koszt, ale również bardziej skuteczna metoda promocji.
W obliczu konkurencyjnego, nasyconego konkurencją, rynku bankowego każdy pozyskany klient jest wartościowy. Motywacją banku jest więc zdobycie lojalnego użytkownika usług w długim terminie. Nie ma tu mowy o bezinteresowności instytucji finansowej. Prawdopodobieństwo skorzystania z usług jest zwielokrotnione, jeżeli korzystający z oferty bankowej czuje się usatysfakcjonowany dotychczasową współpracą oraz indywidulanym podejściem do jego osoby. Marka oraz dobre wrażenie to bezcenny zysk. Zadowolony klient z pewnością przekaże swoje odczucia dalej, a poczta pantoflowa jest wysoce efektywnym narzędziem marketingu. Nie trzeba tłumaczyć jak do osiągnięcia tego rezultatu przyczynia się promocja bankowa.
no happy

Jak postępować, aby mieć pewność zysku?

Regulaminy, kwestie umowne czy skomplikowane zapisy… Z tym musi zmierzyć się każdy klient, aby właściwie zrealizować postanowienia promocyjne banku. Jak więc realnie zarobić i nie zaprzepaścić tego drobnym przeoczeniem? Czynności, które należy wykonać bywają banalne, trzeba jedynie ze zrozumieniem przeanalizować wymagania i właściwie się do nich zastosować. Uroszczony schemat przykazań w stosunku do promocji bankowej może wyglądać następująco:
1. Regulamin – czytaj dokładnie! Bank formułując postanowienia promocyjne ma obowiązek wyjaśnić co należy zrobić i w jaki sposób. Jeżeli coś nie jest sprecyzowane i dookreślone, możesz wykonać zalecenia dowolnie. Ważne, aby opisany cel został osiągnięty.
2. Terminy – pilnuj ich! Przestrzeganie wyznaczonych ram czasowych jest obowiązkiem. Naruszenie tej restrykcji może skutkować brakiem końcowej nagrody.
3. Wypłata – dopilnuj organizatora! Jeżeli spełniłeś wszelkie wymagania, a termin otrzymania bonifikaty minął, jak najszybciej skontaktuj się z osobą odpowiedzialną za promocję bankową. Możliwe, że będzie konieczna reklamacja. Warto zadbać o własne interesy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *